Bądź FIT
Dbaj o swoje ciało

Woda jako najlepszy suplement?

W obecnych czasach moda na suplementy diety przybiera ogromne rozmiary – półki wręcz uginają się od saszetek i kapsułek wspomagających odchudzanie, a człowiekowi coraz trudniej jest oprzeć się obietnicom producentów. W całej tej pogoni za szczupłą sylwetką i poszukiwaniu najlepszego sposobu na szybką utratę kilogramów zapominamy, że mamy je na wyciągnięcie reki – wystarczy odrobina wiedzy…

Najciemniej pod latarnią?

Jednym z najlepszych suplementów diety, oczyszczającym nasz organizm ze zbędnych toksyn i wspomagającym proces odchudzania jest najzwyklejsza, dostępna wszem i wobec WODA.

Mimo że wśród pojawiających się w mediach reklam suplementów diet, cały czas mówi się  o zdrowym trybie życia i przypomina, jak ważne dla ludzkiego organizmu jest spożywanie odpowiedniej ilości wody, nadal spożywamy jej za mało.

Ty zapewne także wiesz, że woda jest ważna, ale kiedy pojawia się decyzja o odchudzaniu, najprostsze i najbardziej dostępne metody przegrywają z reklamowanymi szybkimi metodami odchudzania dzięki suplementom?

Zapomnij o nich i poznaj 4 powody, dla których  warto potraktować wodę jako najważniejszy suplement diety i podstawę zdrowego trybu życia

PIJ MINIMUM 2 LITRY WODY DZIENNIE

Organizm ludzki potrzebuje wody do prawidłowego funkcjonowania – jeśli nie dostarczymy mu odpowiedniej ilości wody, możemy odczuwać przeróżne dolegliwości – począwszy od uczucia zmęczenia, aż do odwodnienia.

Aby temu zapobiec, każdy powinien wypijać minimum 2 LITRY WODY DZIENNIE -  NIE wliczając w to kawy, herbaty czy innego rodzaju napojów, jakie często traktujemy jako substytuty czystej wody.

Pamiętaj, że nic nie jest  wstanie zastąpić wody!

PIJ WODĘ A ZMNIEJSZYSZ ŁAKNIENIE

Picie wody ma znaczenie nie tylko dla zdrowia – to wspaniały sposób na zmniejszenie łaknienia.

Specjaliści twierdzą, że pragnienie, a więc poczucie zapotrzebowania na wodę pojawia się dopiero, kiedy woda w organizmie spadnie od czterech do pięciu procent poniżej normy – zanim się to jednak stanie, nie odczuwamy niczego negatywnego oprócz poczucia braku „czegoś”, pewnego rodzaju niepokoju, który pragniemy tym „czymś” zaspokoić.

W takim momencie najczęściej sięgamy po jedzenie – pijąc wodę regularnie, poziom wody w organizmie nigdy nie spadnie poniżej normy i ochota na jedzenie będzie pojawiać się znacznie rzadziej.

PIJ PRZED JEDZENIEM

Odchudzając się, dobrze jest stosować pewne triki – jednym z nich jest picie wody przed posiłkiem. Najlepiej, jeśli wypijemy jedną bądź dwie szklanki wody około dziesięć minut przed posiłkiem.

Co nam to da?

Mózg potrzebuje około dwudziestu minut aby odczytać sygnały wysyłane przez żołądek – kiedy przed posiłkiem wypijemy wodę, już 10 minut wcześniej mózg zacznie odbierać początkowe uczucie sytości, przez co jest szansa, że w czasie prawidłowego posiłku zjemy nieco mniej.

WODA TO BRAK KALORII

Największym plusem wody jest fakt, że można spożywać nieograniczone jej ilości, kiedy chcemy i jak chcemy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – ponieważ charakteryzuje się tym, co każdy odchudzający się ceni najbardziej, a więc brakiem kalorii!

Pamiętaj!

Odchudzasz się? Pij wodę, a efekty przyjdą szybciej niż się spodziewasz!

Jakie funkcje pełnią odżywki białkowe w sporcie?

Uzupełnianie diety odżywkami białkowymi przez sportowców siłowych staje się coraz bardziej popularne. Każdy taki suplement powinien być jednak dobrze dobrany oraz stosowany zgodnie z zaleceniami. Tylko w ten sposób odpowiednio rozłożone porcje białka mogą wspomóc budowę beztłuszczowej masy mięśniowej oraz uczestniczyć w wielu różnych funkcjach, niezmiernie ważnych w szczególności w przypadku osób uprawiających sporty siłowe oraz wytrzymałościowe.

Na rynku obecnie możemy znaleźć mnóstwo rozmaitych odżywek proteinowych, które różnią się od siebie nie tylko ceną. W sprzedaży dostępne są preparaty tworzone na bazie różnych form białek, cechujących się różnymi wartościami odżywczymi. Za najcenniejsze białka dla sportowców uznaje się przede wszystkim białko kazeiny oraz białko serwatkowe. Odżywki zawierające w składzie te rodzaje protein nie należą jednak do tanich produktów. Mimo to, suplementy te cieszą się dość dużą popularnością.

Nie tylko na przyrost mięśni

Suplementy białkowe bardzo często są utożsamiane z produktami wspomagającymi budowę beztłuszczowej masy mięśniowej. Rzeczywiście, po odżywki białkowe najczęściej sięgają osoby uprawiające sporty siłowe oraz wytrzymałościowe. Białko jest jednym z najważniejszych budulców mięśni, wchodzi w skład poszczególnych włókien mięśniowych. Odżywki tworzone z myślą o sportowcach nie tylko jednak wpływają na efektywne zwiększanie masy. Suplementy te pomagają również spalać zbędną tkankę tłuszczową.

Szczególnie ważną funkcją odżywek białkowych w sportach siłowych jest wspomaganie procesu regeneracji organizmu. Aby odnieść optymalne efekty, zaleca się przyjmowanie preparatów proteinowych nie tylko przed treningiem, ale także po jego zakończeniu. W ten sposób do organizmu trafia odpowiednia porcja białka, które między innymi stymuluje proces odbudowy uszkodzonych włókien mięśniowych.

Dla kogo odżywki proteinowe?

Odżywki białkowe są najczęściej adresowane przede wszystkim do osób trenujących sporty siłowe oraz wytrzymałościowe. Dzieje się tak głównie z tego względu, iż preparaty te mają bardzo duży wpływ na przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej, a na dodatek stymulują metabolizm, redukując tym samym zbędną tkankę tłuszczową.

Suplementy białkowe mogą stać się doskonałym uzupełnieniem diety każdego sportowca, pod warunkiem oczywiście, że odżywka będzie stosowana zgodnie z zaleceniami. W tym celu jednak nie należy kierować się tylko i wyłącznie wskazówkami zamieszczonymi na etykiecie produktu. Dietetycy są zdania, że najwięcej korzyści organizm będzie mógł odnieść wtedy, kiedy samodzielnie wyliczymy dzienne indywidualne zapotrzebowanie na białko. Obliczenie takiej wartości nie jest trudne, a w ten sposób będziemy mieć pewność, że dana odżywka będzie stosowana przez nas bezpiecznie i nie wyrządzi szkód w naszym organizmie.

Wybór właściwego suplementu

Zanim zdecydujemy się sięgnąć po konkretny preparat stworzony na bazie białka, warto zapoznać się z różnymi rodzajami odżywek dostępnych na naszym rynku. Wśród nich znajdziemy bowiem nie tylko odżywki czysto białkowe, ale także białkowo – aminokwasowe czy proteinowo – węglowodanowe. Przy wyborze odżywki najlepiej jest się kierować przede wszystkim celem, który chcemy osiągnąć. Jeśli więc trenujemy sport siłowy bądź wytrzymałościowy, najlepiej powinna sprawdzić się odżywka czysto białkowa lub zawierająca proteiny i aminokwasy.

Kiedy wyznaczymy sobie już cel i znajdziemy odpowiednią grupę preparatów, warto też zapoznać się ze składnikami, na bazie których powstawała dana odżywka. Zazwyczaj dobre i drogie preparaty zawierają w swoim składzie nie tylko pełnowartościowe białko, ale także szereg cennych witamin, mikro i makroelementów.

Jeśli zależy nam na wyborze dobrej odżywki białkowej, zwróćmy uwagę przede wszystkim na stężenie białka w produkcie. To nic innego jak zawartość procentowa protein. Dzięki temu szybko się przekonamy, czy dany preparat rzeczywiście został stworzony na bazie białka i będzie dla nas skutecznym środkiem wspomagającym budowę beztłuszczowej masy mięśniowej.

Zdrowe ciało
Zdrowe ciało jesteśmy w stanie rozpoznać na pierwszy rzut oka. Osoby dbające o figurę spędzają wiele godzin na siłowni aby wyglądali FIT. Ćwiczenia to jednak nie wszystko, gdyż potrzebna jest także zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta. Jako że odżywki i suplementy muszą wchodzić w skład diety, należy posiadać wiedzę w tym zakresie na minimalnym poziomie jeśli myślimy poważnie o naszej sylwetce.